like ?

Monday, January 10, 2011

terlepas peluang laaa,, rugi :p

salam semua. hahahaha.
ada cerita ni, aku sangat excited nak cerita. hee :)
semalam, bapak aku ajak pergi kenduri kahwin anak kawan dia. entah kenapa la dia beriya iya sangat nak ajak aku ngn adik adik aku pergi. rupenyee, majlis kahwin yang diadakan dkt dewan komuniti manjalara, KL tuu, agak gempak sebab, ada diiringi band muzik ghazal  dan keroncong. best laaa! okay la, bila sampai tu, of course la macam tak layak je pergi sebab tempat tu ramai nampak macam datuk datin camtuu (nampak 'MACAM' JE KUTT. hahaah") dewan tu, nama je dewan komuniti tapi lawaa gile macam istana. hahaha. dah sampai tu, terus makan, tengah makan, ada la muzik muzik tu berkumandang. sedap sangat. :) dah habis makan, tetibe, adik aku ni gedik cakap "kaklong, tak nak pergi nyanyi ke?"  haihhh, dalam hati aku memang la nak tapi boleh kee? haa, dah tu, tetibe..... bapak aku tanya pulak "kau nak nyanyi ke kaklong?" aku cakap tak nak laa, tetiba je. tak pernah pernah aku tengok bapak aku ni. pastu bapak aku buat isyarat dekat MC tu yang bermaksud, "boleh ke nak nyanyi satu lagu?" korang tau tak?, si MC ni cakap la OK! nasib baik waktu tu pengantin belum datang. uishh, time tu terus jantung aku dupp dapp dupp dapp. memang takut habis! hahaah. bapak aku bangun, pergi tarik aku pergi depan, bak kata orang kan, aku ni 'MALU TAPI MAHU' haahaha. yelaa, siapa tak nak kan. aku pun pergi la selak selak lagu apa yang aku nak nyanyi, aku macam nak nyanyi la lagu PENAWAR RINDU, ramlah ram tuu. ala, aku sure gila la, kalau korang yang selak buku tu mesti terkapai kapai, sebab semua lagu lama yang hanya certain daripada kita je tahu. haa, pastu kan, tak tahu kenapa, aku terus menggigil, tangan aku sejuk gila, terus aku patah balik tempat duduk aku. haihh, bapak aku tanya la, "HOI, KAU KENAPA? INGAT SENANG KE NAK NYANYI LIVE SIAP ADA BAND SEKALI NI?" haishh, aku pun cakap aku malu tersangatttt. yela, aku dah la tak biasa pergi event besar besar yang ada ramai kawan bapak aku yang pangkat besar besar(bapak aku tak tergolong ekk. dia biasa je :D). cuba la bayangkan, aku nyanyi salah ke, tak ke segan namanye? haihh, selang 5 minit cmtu, MC umumkan, yang pengantin sudah tiba, then, kitorg duk lagi 5 minit, pastu balik.

p/s: dalam kereta, bapak aku cakap la dalam nada kecewa, pastu dia ada kasi pengajaran sikit la, dia kata "KAKLONG, KAU KENA YAKIN BILA BUAT SESUATU KEPUTUSAN ITU DAN JANGAN SESEKALI PANDANG KE BELAKANG" adoiii. aku sedih la jugak, melepaskan perkara yang aku suka ni. hahaha. takpe la ain, lain kali ye :D 

yang paling menarik ni ha, perbualan aku, adik aku ngan mak aku;

mak aku ; "TENGOK TU, DAH TERLEPAS PELUANG JADI ARTIS,"
adik aku : "HA'AH LONG, NTAH NTAH DALAM DEWAN TADI TU, ADA MANA MANA KOMPOSER KE..."
aku : "yelaaaa tuu --' *dalam hati(aku bukan nak jadi artis pun)"


ok, habis :D

No comments:

sekadar perkongsian :)