like ?

Monday, January 31, 2011

okayy, sekarang aku dah kerja tauu! :D . . .ZY FOTOSTAT :)

assalammualaikum semuaa :)
rindu dekat kalian semua. hahaha.
siapa nak tahu? aku dah ada perkembangan baru,


AKU DAH MULA BEKERJA weyhh! hahaa. 
excited jee. erm, ala, aku kerja biasa biasa jee. aku memang sebenarnya takde niat langsung nak kerja tapi entah macamana, satu hari, ENCIK BZ (*bapakku laa) telah menawarkan aku bekerja. erm,, aku pun, fikir punya fikir punya fikir. last last aku accept jee. haha. okayy, first day aku kerja ialah pada ISNIN, 24 JANUARY :)
aku kerja dekat kedai ala ala koperasi camtu dan sekali dengan photostat dan khidmat khidmat lainn, haha. tau tak kat mana? kat INSTITUT PERGURUAN BAHASA MELAYU MALAYSIA. ala, kalau korang nak ziarah aku senang je, naik LRT, turun stesyen Kerinchi, jalan kaki, tempat aku keje ni kat sebelah UNIVERSITI MALAYA je. hahaha. first time kerja, sumpah aku blurr. cuak pun ada sikit. ala, rasa la jugak macam bodoh kan. hahaha. mula mula, aku telah diperkenalkan kepada BOS; auntie ZALINA. kemudian diperkenalkan kepada CO-BOS; abang BAZZ. dan seterusnya aku ditempatkan di kawasan photostat dan segala macam khidmat macam binding dan lain lain. okayy, mula mula, memang segan nak mampus laa, mana taknye, masuk masuk je situ, nampak SEMUA LELAKI. hahaha. okayy, pastu aku diam dan lihat dan telah diajarkan beberapa skill oleh orang orang di situ. hahaha. dah lama lama tu, okay laa, baru kenal la pekerja pekerja kat situ dan ada sorang lagi pekerja perempuan tapi dia cashier kat kedai koperasi sebelah tuu. APA YANG MENARIK ialahh, KAMI SEMUA LEPASAN SPM! woahh. kire oklahh, at least ada la perkara yang ingin dibualkan. :) so, tujuanku menulis lebaran blog kali ini adalah untuk memperkenalkan member member seKERJA aku. okayyy. tu jee :)


ini ialah RAEES, merangkap mentor aku. almaklumlah, paling terer la kononnye. haha :)


ini pulak, AJYM, nampak macam kerek sikit, tapi aku tau dia sebenarnya okay jee. :)

ha, yang ini, nama dia SYAHIR, aku rasa muka dia ada sikit macam Radhi Khalid laa. haha :)

yang ni, HASIF, anak BOS, dia kerja sekali kat sini, dan dia kawan sekolah rendah Amirah Sariyati tau :)

ini pula, MIRA, cashier kat sebelah. haha. :)

aku rasa enjoy jugakla kerja kat sini walaupun masih banyak yang perlu aku pelajari lagi. lagi best bila, kitorang kerja sambil pasang lagu lagu, sambil nyanyi. haha. nyanyi nyanyi jugak, jangan salah kira and salah buat kerja dah la ekk. :) anyway, to korang, aku harap korang akan tegur kesalahan aku dan insyaALLAH aku akan memberi khidmat yang terbaik kepada pekerjaan ini. chewwaaahhh. :D

ehh, lupa, PHOTO BAWAH NI BOS BESARR. :)

ha, yang baju biru tu pulak, co-BOS,


p/s: kitorang solat dalam koperasi tu je tau. hebat tak. betapa MULTI-PURPOSEnye kedai kami :) thanks to umi INA atas tunjuk ajar yang telah diberikan:)

2 comments:

sekadar perkongsian :)