like ?

Sunday, March 27, 2011

don't despair and never lose hope, cause Allah is always by your side.

-senyuman kesedihan-

SPM OH SPM. 
tatkala ramai rakan rakanku melakar kejayaan, tika itulah aku rasakan dunia ini gelap seketika

.................................................................................................................

erm, assalammualaikum semua. 
result spm yang keluar pada 23/3/2011 lepas sangatlah mengecewakan aku sikit laa. mana taknya, orang lain boleh je dapat straight a tapi aku? adoiii. 6A sahaja laa. ala, tapi sebenarnya, aku dah agak dah. err, aku memang menyesal sebab aku memang malas belajar. cuba bayangkan, dapat 6A sebab aku malas belajar, KALAULAH AKU RAJIN BELAJAR, mesti result aku 2 kali ganda lebih baik dari ni sebenarnya. hahahah. erm, target aku sebenarnya 8A, tapi ntahlahh. aku sangat harap aku boleh score BIO and CHEM la jugak waktu spm tuu. tp mungkin tade rezeki kutt. sekali tengok, antara subjek elektif yang paling baik ialah, FIZIK. huh. fizik aku dapat B+. about ADDMATH pulak. erm, aku sebenarnya awal awal lagi aku dah tawakal supaya aku tak gagal. alhamdulillah, walaupun sekadar dapat C+. bab bab addmath ni aku paliing lemah n kureng minat sikit laaa. tapi, nasibbb baiklah MATH aku A. tak penah A kutt dulu. syukur syukur. ahahha. aku nak KONGSI sikit la PENGAJARAN yang aku dapat kat sini. sebenarnya, bila kita belajar tu, nawaitu kita tu mesti yang baik baik dan jangan setkan dalam otak, BELAJAR SECARA TERPAKSA. seriusly. lagi satu, kita kena cuba tanamkan perasaan SUKAAAA GILAAAA cikgu yang ajar kita tu dan mempunyai hubungan yang baik dengannya. macam aku la, korang tau tak, aku hanya dapat A+ untuk 2 SUBJEK yang diajarkan oleh cikgu yang sama iaitu SEJARAH dan PENDIDIKAN SENI VISUAL. rasanya, satu sekolah tau aku kamceng la dengan cikgu tuu *sorryy, tiada istilah bodek dalam hidup aku, okayy!* itulah sebabnya. satu lagi, bila belajar, KITA JANGAN SAKITKAN HATI CIKGU dan ADA PRASANGKA yang bukan bukan terhadap cikgu tersebut. ha, lagi satuu, HUBUNGAN dengan TUHAN mestilah dijaga selain menjaga HUBUNGAN dengan IBU BAPA dan manusia yang lain. Allah ialah tuhan sekalian alam ini. semua nikmat, Dia yang kurniakan. so, we need to thanks kepada-NYA everydayyy.
*mungkin aku ada banyak dosa. astagfirullahalazim.*
whatever it is, benda dah berlaku, tak boleh nak ubah dah. 
to IBU and AYAH. i am really SORRY because i COULD'NT make it real your wish. kaklong tau, ibu dengan ayah mesti kecewa gilaaa. sebab kaklong tau, I need to be an idol kepada adik adik. tapi, don't worry, i will make you all proud one day! TRUST me, this is not the ENDING, but this is only THE BEGINNING of my real life on earth. kejayaan dunia tak menjanjikan kejayaan di akhirat.  aku tau, Allah sayang aku, sebab tu dia bagi ujian macam ni dekat aku dan rakan rakanku yang lain. Allah jugak tau apa yang baik untuk aku. AKU PERCAYA tuu. 

p/s:  aku malu sanagt dah nak berdepan dengan kawan kawan yang lagi hebat dari aku. aku segan jugak bila kawan kawan sekolah rendah aku tau aku hanya dapat 6A sedangkan expectation diorang, aku akan dapat straight a. akhir kata CONGRATS kepada siapa siapa yang straight A's dan kepada yang tidak seperti aku, tidak mengapa wahai kawan kawan. kita boleh cuba lagi di kehidupan universiti nanti. 
InsyaAllah, kita pasti boleh berjaya.

FULL REPORT OF MY SPM RESULT
BM : A
BI : A
PAI : A
MATH : A
SEJ : A+
PSV : A+
PHY : B+
CHEM : B
BIO : B
ADMATH : C+

tq. 

No comments:

sekadar perkongsian :)