like ?

Sunday, March 6, 2011

mimpi yang mengarutt :DD

haihh. selalu hajat aku nak tulis blog terbantut. ha, mana taknye, hari hari aku penat ohh. kalau waktu dulu2 penat sebab memerah kepala otak kita belajar. tapi sekarang ni, bila dah kerja ni kan, penatnya memang dirasakan oleh keseluruhan fizikal laa. ahahaha. alhamdulillah, setelah sebulan bekerja, dah dapat gaji. hehehehe. tapikan wehh, lepas ni konfem konfem la, otak ini akan diperah semula bila dan kat u. adoi. lepas abes blaja kat u, mesti kena guna otak dgn fizikal sekali bila dah ada kerjaya. pastu, perah otak and kerah tenaga lagi waktu dah kahwin untuk jaga keluarga. hahaahha; aduiyai, aku dah terpesong jauh  dari niat sebenar untuk post kali ni. hahaha. 

sebenarnya kali ni aku just nak cerita, ada satu hari tu, aku ada bermimpi, macam ni ceritanya;
pada suatu hari, ada seminar (tak ingat la seminar ape) kat putrajaya. aku nak gila pergi, tapi takde teman. pastu, contact la si HASANI gila tuu untuk temankan aku, then, dia pun setuju ikut aku. dalam kul 9 camtu, aku amik dia kat umah. time tu aku bawak MERCEDES KOMPRESSOR. pehh, gila la. okay, pastu aku gi je la seminar tu dua orang je dengan hasani sebab waktu tu, semua orang busy. tengah bawak kereta dengan kadar 200km/jam, kitorang pun sampai la kat putrajaya tu. Tiba tiba kan, Hasani jatuh sakit. dia yang dah sememangnya kurus, jadi semakin kurus secara mendadak sampai jadi kurus kering tinggal tulang. tiba tiba mercedes aku rosak tak boleh start ohh. cuak gila aku waktu tu, aku ANGKAT DUKUNG si hasani ni, pastu lari - lari tengah putrajaya tu cari klinik. pastu jumpa satu klinik tu namanya KLINIK 7ELEVEN. pehh, depan klinik tu sebijik macam 7eleven. okay, pastu aku pun redah je masuk walaupun klinik tu agak mencurigakan sebab ada orang tengah beli beli barang --'. then, jumpalah sorang doktor ni . memang nampak smart. pastu doktor tu tanya la, kenapa dengan kawan aku si hasani ni kan. pastu aku cakap la, badan dia tiba tiba jadi kurus kering dan dia terjerit jerit perkataan 'FREEZE!' je dari tadi. hahaha. pastu doktor tu pun cakap la, penyakit hasani ni terjadi sebab dia terkena suhu aircond kereta aku yang terlampau sejuk. 
(haaa? --') doktor tu pun bangun cari ubat yang sesuai. LEPAS TU, tiba tiba je, doktor tu datang kat aku sambil cakap kat aku macam ni "you amik KEROPOK RODA WARNA PUTIH ni, and give your friend makan. dia mungkin akan pulih semula". ahahahaha. doktor ni sumpah macam orang gila. ada ke patut dia kasi makan keropok roda warna putih yang banyak gile MONOSODIUM GLUTAMATE tu kat hasani yang tengah nyawa nyawa ikan tu? pastu aku bengang, aku SEPAK je doktor tu and bawak hasani balik. daaannnnn, tiba tiba ALARM PHONE aku bunyi + azan subuh pun berkumandang. 
so, tamat la mimpi aku yang tak berkesudahan tu.

HAHAHAHA, MENGARUT TAK MIMPI AKU? AKU RASA, AKU TERBAWA - TERBAWA PERISTIWA PADA SIANG HARI DALAM MIMPI AKU LA. 
ANTARANYA; 

1) *bawak kereta 200km/j* - petang tu aku tengah belajar drive and cikgu memandu aku kata, aku ni pemandu yang laju. 

2) *watak utama mimpi aku ialah HASANI* - time aku on9 facebook hari tu, aku tgh tengok gambar gambar hasani yang kat zoo tu 

3) *ada watak doktor* - aku memang nak jadi doktor 

4) *keropok roda warna putih* sehari sebelum tu, aku memang ada amik keropok roda warna putih tu kat koperasi ZY tanpa bayar lagi. (tapi sekarang dah bayar la --') 

5) *mercedes kompressor* - sebab aku nak jadi kaya

ahahahahah. tu je la, lain kali, bila nak tidur tu, basuh kaki and, baca doa. haihhh. ain,, ain,, ape la kau ni. :DD.

p/s: hasani watak utama. hahaha 

ok. habis.

No comments:

sekadar perkongsian :)