like ?

Wednesday, August 17, 2011

NUZUL QURAN - Ustazah Asni bt Mansur - dan kesedihan aku

salam alaik!

Ya Allah,
betapa sedihnya aku. 
TAK DAPAT bersalaman dengan seseorang yang betul betul aku nak jumpa dari dulu lagi. ya Allah. sedihnyaaaaaa. Allah je yang tahu perasaan aku sekarang ni. 

sebenarnya tadi, ada ceramah sempena NUZUL QURAN. penceramah yang dijemput ialah 


USTAZAH ASNI BINTI MANSUR. kenal tak? wehh, dia sangat adorable. seriouslyyyy! aku dah pasang niat dah nak salam dia, nak peluk dia and nak tangkap gambar dengan dia. tapiii, apakan daya, sekadar bersesak sesak dan berasak asak sehingga tidak tersampai dan tidak tertunai hajatku.
*dapat gambar dari jauh jee :(

ya Allah, aku sangat sedihhh apabila perkara seperti ini berlaku. 

biasalah kann, beliau kan selebriti, mestilah ada PA. disebabkan, terlalu ramai dan semua berasak asak, PA ustazah pun iring ustazah keluar daripada tempat yang ustazah berdiri tadi tuu. ya Allah, tika itulah, airmata jatuhhh selepas berlinangan. betapa ..... ahhhh, aku speechless lahh. . balik balik terus menangis lagi. sampai lah aku menulis entry ni. haishhh. sabarlah CIK AIN BZ, bak kata AFIQAH INANI tadi, insyaAllah, ada rezeki, lain kali boleh lagi jumpa. ala, aku pun faham, sebenarnya ustazah nak kejar masa nak gerak dari KUALA PILAH ni terus ke KL sebab, esok beliau akan muncul dengan MALAYSIA HARI INI. 

ermm, tu je la nak cerita, intipati ceramah hari ini berkisarkan tentang QURANUL KARIMMM.
antaranya;

*bacalah Al Quran sebelum mata tertutup
*setiap perjalanan meniti kejayaan semestinya akan ada kegagalan dan kepayahan.
*contohilah Bilal bin Rabah. Beliau ikhlas beribadat kepada Allah.
*BERSYUKURLAH KEPADA ALLAH.
*dampingilah al quran.
*muslimat yang pandai jaga diri luaran dan dalaman, insyaAllah, akan dapat pasangan yang sesuai, dan baik. :)
*dan lain lain

INFO yang menarik ketika ustazah bagi ceramah tadi.
(aku tak pernah tahu, so nak kongsi kat sini kepada sesiapayang tidak tahu.)
1) Bilal bin Rabah seorang yang pelat. beliau tidak boleh menyebut perkataan yang mengandungi huruf SYIMM.
2) Sayidatina Fatimah insan istimewa kerana Allah jadikan beliau tidak pernah didatangi HAID dan NIFAS. meskipun demikian, beliau tetap boleh mengandung. 

okayy, itulah nak cerita kali ni. apa apapun, aku tetap sedih.

p/s: aku dah pernah tgk keadaan seperti ni waktu PA UNIC yang perform kat SEMASHUR dulu suruh UNIC beredar dari tempat yang ramai orang tu. so, fahamlah kan, celebrity la katakan. 


gmabar hiasan, aku edit !

AKHIRUL KALAM,
NUZUL QURAN jangan dilupa.
Bring Your Quran;
in your heart, in your hand :)

No comments:

sekadar perkongsian :)