like ?

Sunday, June 10, 2012

Kawad Kaki 24 Jam Tanpa Henti UiTM - Malaysia Book of Records

Kawad Kaki 24 Jam Tanpa Henti UiTM -  Malaysia  Book of Records
----------------------------------------------
24 Hours Non Stop Marching Event 


Setelah berpenat lelah untuk Komander Kesatria Endurance Challenge (KKEC) , kami pun bersiap sedia 
utuk next event which is Kawad Kaki 24 Jam Tanpa Henti yang bertempat di UiTM Perlis, kampus Arau.

uishh, bila aku bagitahu family aku pasal ni, semua macam cakap 
"weh kaklong, tak mati ke kawad lama lama macam tu ha?"
hahaha. ofkos, kalau bagitahu siapa siapa pun, mesti dorang fikir,
 tak makan ke? tak tido ke? tak segala bagai laa.

actually, mmg la 24 jam tapi, ianya bergilir gilir. kan banyak kontinjen. bukan setakat Komander Kesatria, ada jugak PALAPES, Kor-SUKSIS, Kor-SISPA

memang best sangat. kenangan yang sangat manis untuk dikenang.
yelahh. aku suka bila keadaan tu rushing, then kami sama sama bertungkus lumus untuk pastikan segalanya berjalan lancar. :)

1) lepak lepak makan dekat kedai tomyam sampai pukul 2 3 pagi . hee. mmg best. makan sampai kenyang.

2) alang alang dah sampai PERLIS kann, so, kami mmg ada spend masa untuk shopping dekat PADANG BESAR dengan WANG KELIAN.

   (heee. kalau duit kau banyak, boleh la bergumbira. tapi kalau duit kau tak cukup sangat, mmg terkebil kebil la kat tepi kedai :p)
(3 baju warna berlainan tu hasil shopping kami :p)

3) disebabkan kitorg sangat mengejar masa, dan gap masa giliran tu dekat . so kitorg malas la nak balik tidur kat kolej sebab jauh jugak kolej dengan padang kawad . kitorang pun request la tidur dalam bas,
   and pakcik bas pun macam setuju. konon konon, dapat la tidur tepi padang kawad and senang bila tiba giliran, ktorang akan on time sampai terus. 
then, nak dijadikan cerita, semua pun start la tidur. almaklumlah penat + kenyang sebab lepas makan. then, bas pun parking la dekat one side ni yang aku pun tak pasti dekat mana.
tidur tidu tidur tidur dengan lenanya walaupun dalam bas aircond and engine ditutup. esok pagi, 
dalam pukul 4 pagi ktorg pun bangun, 
and bas pun gerak lah ke tempat yang dituju. bila aku selak langsir bas, hahahaha. rupanya bas parking depan KOLEJ. errr. faham tak cerita aku ni?
apa yang aku nak sampaikan ialah, takde beza la tidur dalam bas or dalam kolej sebab, macam sama je. ahahaha. baik tidur kolej, ada katil. haha. kelakar je.

4) aku tak teringat langsung yang AHMAD FAYYADH study kat kampus Arau ni (haa? siapa tuu?) haha. Fayyadh ni senior SEMASHUR aku dulu. okay, apa yg buat aku teringat kat dia bila dia post kat wall FB aku and dia tanya sama ada aku join kawad kaki ni ke tak.
 at that time, baru aku teringat, ohh, ni lah senior aku yg study kat UiTM Arau ni. (yelahh kan, bukannya ramai SEMASHURIAN yang study local macam ktorg) so that's why aku excited. haha. tak silap aku, si Fayyadh ni NYDP MPP UiTM Arau. tapi, tak tahu pulak
dia ni komander jugak! pehhh! dahsyat kau bangg. dulu kat sekolah, hot biasa biasa jdan gitu gitu ee. tapi agak dikenali laa. homeroom AL BATTANI  la katakan. hehehe. 

5) haa, time ni jugak lahh, FIRST TIME AKU NAMPAK ASYRAF ZAINI memberi command serta berkawad (SEMASHURIAN 0610, sila percaya). yela, dalam kelas dulu, suara gila bapak kuat kalau gelak ke apa, no wonder la sesuai bg command. hahaha. seriuslyy. dah lama aku nak tengok dia kawad. tak silap aku, time asyraf masuk SEMASHUR dulu, dia tade masuk kawad pun tapi aku tahu, dia ada ilmu kawad ni. yes. nampak gaya tentera kau disitu. haha. (tapi, apsal aku tengok kau kawad tangan tak paras? :o) 

6) ohh, tidak lupa kepada Al - Rifaie kerana sudi menerima pelawaan untuk mencukupkan kuota yang kekurangan kekuatan anggota itu walaupun betul betul berada di saat akhir. terima kasih :)

7) rasa family EQUINE tu betul2 meresap dalam diri. kan lagi best kalau semua komander UiTM Negeri Sembilan join. :')


overall, mmg best sangat. goodjob to Zullfika Mohiddi kerana beliau dengan penuh dedikasinya
 menjadi ketua platun untuk Negeri Sembilan. :)

DAN ESOKNYA, BELI PAPER, sebab kitorang masuk paper tau uolsss :D

(klik gambo utk kome baca iye.)


p/s: just wanna say, my personal issue and hal hal peribadi tolonglah jangan korang campur adukkan dengan perkara luar dan official menjadi satu adunan. 
sesungguhnya kehidupan lampau aku tiada kena mengena dengan hidup anda dan saya pada masa kini. minta maaf jika ada kekhilafan dan ke-tidak-senang-hati-an disitu. 
fyi, aku mmg sensitif. but, i try to be tough. okay? :p 
gedik je bunyinya. nyampah. hee. 

habis!

No comments:

sekadar perkongsian :)