like ?

Wednesday, December 2, 2009

anang dan kris dayanti ~ (sorry la, post ni bosan kut tapi kalau nak baca silakan)

Kenal Anang Hermansyah? Beliau merupakan seorang komposer terkenal di Indonesia. senang cerita dia ni sebenarnya bekas suami si KRIS DAYANTI ni. aku tiba - tiba rasa nak publish post ni sebab aku baru tengok Anang kena temu ramah kat MHI tadi. lagu dia sedap weyh. sedih pula tu. dia ada buat album baru. lagu - lagu dalam tu semua cerita pasal kesedihan dia berpisah dengan KRIS DAYANTI. ermm. akhbar cakap, Kris yang curang. aku pun rasa macam tu sebab dari kecil, (ni serius, tak tipu) aku memang rasa Anang ni baik sangat. mereka ni sweet la katakan. keluarga bahagia. tup tup. tahun ni bercerai. minta maaf la tapi hati aku tetap kata yang Anang ni baik. tak tahu kenapa. hak penjagaan anak - anak mereka pun diserah pada Anang. Nampak macam suami dan ayah yang baik. dalam album Anang yang baru tu, ada lagu tajuknya, SEPARUH JIWAKU PERGI. uishh. sedih bangat dong! waktu dia ditemuramah kat MHI tadi, dia tenang je cerita pasal dirinya dan KRIS. dia tak memburuk - burukan KRIS langsung. dia asyik cakap, ni semua takdir Allah. wahh. penyabarnya la si Anang ni. Kalau aku dapat orang macam Anang ni, sumpah aku setia. haha. dah la hebat muzik. reti main instrumen muzik. baik. penyayang. hahaha. apa masalah mereka ya? wallahualam. aku sebenarnya aku tak nak salahkan siapa - siapa. biarlah. Nasihat aku di sini ialah, kalau dah dapat isteri/suami yang baik tu, kita kena la hargai mereka. Isteri curang dengan suami, sangatlah berdosa. tapi kalau suami ada perempuan lain tu, mungkin dia nak kahwin lagi satu kut. hahahah. (suka hati je aku--')
---------------------------------------------------------------------------
hahaha. kat bawah ni aku ade letak klip video SEPARUH JIWAKU PERGI daripada ANANG. dan klip video AKU WANITA BIASA daripada KRIS DAYANTI. dua lagu ni seperti sedang berbicara menerangkan keadaan hati mereka. dengarlah kalau sudi :))



VS




p/s: minta maaf la, aku suka post blog2 yang merepek macam ni. hahaha. aku rasa nak tulis, aku tulis. macam orang2 tua kan post kali ni?? haha. kalau kalian tak nak baca, kasi la mak kalian baca. hhaha. :)




No comments:

sekadar perkongsian :)