like ?

Monday, September 28, 2009

OPAH get well soon!

Sehari selepas pulang dari kampung berhari raya, my family had received a call from kampung. The news is... 'opah sakit!!' OMG! ya Allah. mcmana la boleh cmtu. baru je kejap ktorg tggalkan dia dikampung, tak sampai 24 jam lagi. semalamnye opah ok lagi. boleh duduk and jalan lagi eventhough dia mmg sakit lutut. erm.. so, lepas dpt berita tu, ktorg bergegas balik ke kampung semula on Sabtu tu. erm.. Betapa gegas-gegasnye, smpai nasi yg ibu masak x sempat nak makan. aku dh r planning nk kuar ngn hasani n zati. but, firstly ade rumah terbuka sedara, so x jadi pegi hangout. but i know ADA HIKMAH di sebaliknya. rupa2nya Allah nk tunjukkan yg aku patut UTAMAKAN KELUARGA than friends. opah pulak sakit. Jantung aku ni rasa cm nk tercabut tau tak? Aku dh r sayang gile kt opah. she's my everything. Dia yg besarkan aku. bagi makan kt aku. tukarkan lampin aku dll. Ramai plak yg kata DNA opah aku mmg tumpah kt aku. sbb muka aku mmg mcm nenek aku. :) erm. opah dimasukkan ke hospital TELUK INTAN. erm. so, Sunday aku tak balik SEMASHUR la. takk pasti lg balik bila. maybe isnin petang kut. erm.. kalau ikut hati, mmg taknak balik dowhh. aku rasa tension bila balik. tapi, bile teringatkan FINAL EXAM. terus cuakk. but, opah lg penting. korg kene tau tu.
Keadaan opah kt hospital time first2 tu agak teruk la. x sedarkan diri. first2 aku tggu kt emergency hall tu, tp tetibe aku nak pegi wt solat hajat kt surau berdekatan. then aku pun pegi. aku baca sekali yassin. sebab aku teringat TOK NGAH yang penah tenat tapi bila dibacakan yassin, dia terus stabil. Lihatlah KUASA ALLAH. *ALLAHU AKBAR. on the next day, opah dh boleh sdar n bukak mata la. soo. i really hope opah akan dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. kalu boleh aku nak opah ada time aku kahwin nanti. please. . .







FATIMAH BT HAMZAH.
78 y/o
*former teacher.
*love to drink coffee
*has no major disease at all.
*4 children (3 sons 1 daughter)
*16 grandchildren
*first wife among 3.

plz pray for her peoples, may ALLAH bless you.

No comments:

sekadar perkongsian :)